12 zdjęć 2019 roku

Inspiracje / czwartek, 19 grudnia, 2019

2019 rok jest na finiszu, ale nie da o sobie zapomnieć dzięki zdjęciom z podróży. W tym roku odwiedziliśmy Maroko, Grecję, Czechy, Łotwę, Kazachstan, Kirgistan, Kazachstan, Węgry, Włochy. Zdjęcia, które znalazły się w poniższym zestawienie trafiły tutaj z różnej przyczyny – przy każdej fotce jest opis. Jeżeli chcielibyście pobrać zdjęcia i na przykład wykorzystać je jako tapetę na komputer, to na dole wpisu znajdziecie link, który pozwoli Wam je pobrać w dobrej jakości.

1. Marrakesz - Ogród Majorelle

Ogród Majorelle był naszym ulubionym miejscem w Marrakeszu. Choć było tam dużo turystów, to i tak mogliśmy znaleźć pustą ławkę i usiąść w cieniu palmy. To zdjęcie trafiło do zestawienia również dlatego, że oddaje urok Maroka – żywe kolory budynku i zróżnicowany krajobraz (w Ogrodzie Majorelle możecie podziwiać rośliny z różnych zakątków świata). Więcej o Maroku pisaliśmy tutaj (znajdziecie tam również odcinek podcastu: klik.

2. Kazachstan - Jezioro Issyk

To zdjęcie uważam nie tylko za najlepsze z Kazachstanu, ale jest ono moim ulubionym zdjęciem z całego 2019 roku. Przyjechaliśmy nad Jezioro Issyk wcześnie rano, dookoła krzątało się kilkoro ludzi (do policzenia na palcach jednej ręki). Mieliśmy całe jezioro dla siebie z doskonałą przejrzystością powietrza i pięknym słońcem. To były nasze pierwsze, acz nie ostatnie zachwyty Kazachstanem. Więcej o Kazachstanie znajdziecie tutaj: klik.

3. Kazachstan - czarny kanion

To zdjęcie nie oddaje piękna tego mejsca. Czarny kanion, to część Kanionu Szaryńskiego. Trafiliśmy tam przypadkiem jadąc z Doliny Zamków do miejscowości Saty. Zatrzymaliśmy się w zatoczce i popłakałam się z wrażenia! Po prostu ogarnęło mnie takie wzruszenie nad ogromem tego miejsca (co nie jest na tym zdjęciu do końca widoczne, jeśli chcecie zobaczyć jak wielka jest ta część kanionu wejdźcie na nasz instagram: klik, tam umieściłam zdjęcie z ludźmi dla porównania). Niesamowite miejsce i zasłużenie trafia na listę naszych ulubionych zdjęć z 2019 roku.

4. Uzbekistan - Samarkanda

Innym miejscem, które doprowadziło mnie do łez była Samarkanda, a konkretnie jej główny plac Registan, o zachodzie słońca. Trafiliśmy na próby do Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Historycznej i na placu tańczyło, grało i śpiewało kilkaset osób. Niesamowite doświadczenie, dzięki któremu poczuliśmy ducha tego historycznego miejsca.

5. Kirgistan - Biszkek

W stolicy Kirgistanu byliśmy trzykrotnie. Nie mogło więc zabraknąć zdjęcia stamtąd w zestawieniu zdjęć roku 2019! Wybrałam to zdjęcie ponieważ modernistyczny budynek pięknie prezentuje się w zachodzącym słońcu. Do tego wokół placu kłębią się mieszkańcy stolicy, którzy z powodu upału wychodzą na dwór dopiero gdy zaczyna zmierzchać.

6. Grecja - Kefalonia

Na majówkę wybraliśmy grecką wyspę Kefalonię. Mam wrażenie, że nie jest to bardzo popularny kierunek i wyspa nie jest zalewana masą turystów. Wypożyczyliśmy samochód i objechaliśmy Kefalonię. Pogoda była w kratkę, ale udało się złapać trochę promieni słońca. Jednym z piękniejszych zakątków było miasteczko Assos. Żałuję, że nie mieliśmy więcej czasu, aby wybrać się na kajaki. Niemniej jednak udało się je uchwycić na zdjęciu.

7. Uzbekistan - Mujnak

Zdjęcie wybrałam z dwóch powodów. Po pierwsze wraki statków na dawnym Jeziorze Aralskim, które obecnie jest Pustynią Aralską robią smutne, ale niesamowite wrażenie. Po drugie wiele się mówi na temat niszczącej przyrodę roli człowieka, a nie wiem czy jest drugie miejsce na świecie tak bardzo tym naznaczone, jak właśnie Jezioro Aralskie.

8. Kirgistan - Song Kul

Mijający 2019 rok już zawsze kojarzył się będzie nam ze „zrób coś nowego”. Pierwszy raz jechaliśmy konno i Wojtek jest na tak, ja na nie. Na długo zapamiętam wyprawę nad kirgiskie Jezioro Song Kul. Niemniej jednak zdjęcia z 3 dniowego trekkingu są moimi ulubionymi z całego wyjazdu. Szczególnie te na których prezentują się tradycyjne jurty.

9. Kazachstan - Nur-Sułtan

Stolica Kazachstanu, dawna Astana, obecnie Nur-Sułtan wzbudza skrajne opinie. Wiele osób uważa ją za kiczowatą, inni za opustoszałą. Na nas wywarła duże wrażenie. Jedyne czego brakowało w futurystycznym centrum to latających samochodów.

10. Kazachstan - Nur-Sułtan

Bardzo lubimy nocne zdjęcia. W 2019 roku udało nam się tylko raz wybrać na nocną sesję i było to w Kazachstanie. Będąc w Nur-Sułtanie udaliśmy się w tym celu do futurystycznego centrum. Niektóre obiekty były pięknie podświetlone, jak na przykład największy namiot na świecie, czyli centrum handlowe Khan Shatyr.

11. Kirgistan - wokół Issyk-Kul

Jezioro Issyk-Kul objechaliśmy dookoła. Mamy stamtąd wiele pięknych zdjęć. Szczególnie fotogeniczne jest południowe wybrzeże, gdzie oczom ukazują się majestatyczne góry, a krajobraz zmienia się z każdym kilometrem. Więcej o tej trasie piszemy tutaj: klik.

12. Kazachstan - droga nad Kaindy

Pierwsza wycieczka piesza, którą zaliczyliśmy po przylocie do Azji Centralnej. Wspaniała ścieżka, która prowadzi nad Jezioro Kaindy. Szlak jest oznaczony na maps.me i liczy ok. 7,5 km. W pewnym momencie wymaga odwagi przejścia przez rwącą rzekę, ale daliśmy radę. To tutaj na stałe zakochaliśmy się w Kazachstanie.

Jak widzicie Azja Centralna skradła nasze serce i zajęła sporo miejsca na liście. Jeżeli któreś ze zdjęć podoba Wam się na tyle, aby zostało tapetą na waszych ekranach, to kliknijcie tutaj: klik. Dajcie znać w komentarzu czy zdjęcia Wam się podobają i które jest Waszym faworytem!

10 thoughts on “12 zdjęć 2019 roku

1. Fantastycznie zestawienie roku i piękne zdjęcia, w których jednak natura wygrywa z betonowo- szklaną dżunglą:). Chyba też sobie pierdyknę takie zestawienie:D

2. Wybieram zdjęcie czarny kanion. Odwiedziliście w tym roku bardzo dobre miejsca tzn interesujące godne uwagi. I mi było dane być w paru miejscach które przedstawiliście więc potwierdzam że warto, warto przekraczać granice państw i granice własnych możliwości. W Nowym Roku który już nadchodzi życze Wam szczęśliwych podróży i bezpiecznych powrotów. pozdrawiam asia

3. Kazachski Issyk faktycznie wymiata! Kurcze, ale musiało być trudno wybrać 😉 zaskoczyłaś mnie taką proporcją – słyszałam bardzo dużo o fotogeniczności Marrakeszu i myślałam, że się skusisz na kilka zdjęć stamtąd 😉 a tu przyroda i pustkowia Azji Centralnej dały czadu :D!

4. Piekne podroze! My z tego znamy dobrze edynie ogrody Majorelle. Lubimy tam spacerowac i zawsze bedac w Marrakechu je odwiedzamy 😀

5. Wow piękne zdjęcia! I poza Marrakeszem w żadnym z tych miejsc nie byłam! A Ogród Majorelle też mnie zachwycił <3

6. Kazachstan zdobywa moje serce! Pięknie się prezentuje! Szczególnie te górskie klimaty, choć te kanionowe też niczego sobie!